Español
Carrie Noland es la autora de Poetry
at Stake: Lyric Aesthetics and the Challenge of Technology
(Princeton, 1999) así como de numerosos artículos
sobre la vanguardia europea, teoría de la estética
y poesía francesa contemporánea. Sus obras más
recientes investigan las teorías estructuralistas y postestructuralistas
del origen del arte, concentrándose en las conexiones (establecidas
por arqueólogos y antropólogos) entre prácticas
que involucran el movimiento y la liberación de energía
corpórea tales como la danza y los rituales chamánicos,
y prácticas de inscripción como graffiti, anotación,
escritura y representación pictórica. Su fascinación
con la poesía digital proviene de su interés más
amplio por inscripciones que ponen de manifiesto un fuerte componente
visual. Enseña actualmente en la Universidad de California,
Irvine, y es una firme estudiante de lyengar yoga.
English
Carrie Noland is the author of Poetry
at Stake: Lyric Aesthetics and the Challenge of Technology
(Princeton, 1999) as well as numerous articles on the European
avant-garde, aesthetic theory, and contemporary French poetry.
Her newest work explores structuralist and poststructuralist theories
of the origin of art, focussing attention on connections (established
by archeologists and anthropologists) between practices involving
movement and the release of corporeal energy, such as dance and
shamanic rituals, and inscriptive practices, such as graffiti,
notation, writing, and depiction. Her fascination with digital
poetry stems from her larger interest in inscriptions that manifest
a strong visual component. She currently teaches at the University
of California, Irvine, and is a loyal student of Iyengar yoga.
Português
Carrie Noland é a autora de Poetry
at Stake: Lyric Aesthetics and the Challenge of Technology
(Princeton, 1999) e também de artigos numerosos sobre a
vanguarda européia, teoria da estética, e poesia
francesa contemporânea. Seu mais novo trabalho explora as
teorias estruturalistas e pós-estruturalistas da origem
da arte, focalizando a atenção em conexões
(estabelecidas por arqueólogos e antropólogos) entre
práticas envolvendo movimento e lançamento da energia
corpórea, como a dança e os rituais “xamânicos”,
e práticas de inscrição como pichação,
anotação, escrita e descrição. A sua
fascinação com a poesia visual tem origem no seu
interesse maior: as inscrições que manifestam um
forte componente visual. Atualmente é professora na University
of California, Irvine, e é uma fiel estudante de Iyengar
yoga.
|